Salgs- og leveringsvilkår for gullsmedbutikken.no:

Ekspedering av ordre
Ringer og smykker som skal graveres eller lages etter kundens spesielle ønsker har vanligvis en leveringstid på 1 til 2 uker, i høysesong opp mot 3 uker. Forventet leveringstid er spesifisert ved hver varepresentasjon. Vi sender varer kun til adresser i Norge.

Viktig info angående leveringstidspunkt for ringer:
Leveringstidspunkt som framkommer i kassen betinger at korrekt ringmål er oppgitt til oss og at produktet er levert til riktiig tid fra våre underleverandører.

Betaling
Forlovelsesringer.no/Gullsmedbutikken.no tilbyr flere betalingsmetoder; kortbetaling med VISA eller MasterCard, Klarna Faktura (betal om 14 dager) og Klarna Konto. (hvis man ønsker å dele opp betalingen i flere rater) Ved kortbetaling blir beløpet belastet når bestillingen bekreftes i nettbutikken. Gullsmedbutikken Gressvik AS garanterer selvfølgelig at varene blir levert, eller den opprinnelige transaksjonen refundert om kunde ønsker endringer eller kansellering av bestillingen. Etter leveringsdato gjelder 14 dager full angrefrist for privatkunder. Angreretten gjelder derimot ikke når varene er gravert eller tilpasset kundens ønsker på en eller annen måte.

Gebyrer
Gullsmedbutikken Gressvik AS beregner ingen gebyrer når hele kjøpesummen er forhåndsbetalt med kort.

Fraktfri levering over kr 2 000,-
Som en service sender vi alle varer fraktfritt til deg når du handler for kr 2000,- eller mer. Handler du for under kr 2000, er prisen kr 99,-. Vi sender normalt med postens servicepakke med mindre du har valgt et annet alternativ i kassen, eller annet er avtalt.

Frakttid
Normal frakttid fra oss er 2-4 dager avhengig av hvor du bor. Vi fraskriver oss ansvar for følger av forsinkelser eller kanselleringer fra våre leverandører. Forsinket levering gir alene ikke rett til kansellering av ordren.

Reklamasjoner
Reklamasjoner må skje innen 8 dager fra transaksjonsdato og må meldes til oss via denne e-postadressen: kundeservice@gullsmedbutikken.no

Avbestillinger
Avbestillinger må skje snarest mulig etter gjennomført bestilling via kundeservice@gullsmedbutikken.no.

Skade på varen
Hvis du oppdager at pakken er skadet i posten, må du melde fra til postkontoret med en gang. Det skal også meldes til: kundeservice@gullsmedbutikken.no.
Oppdager du en transportskade først når du åpner emballasjen hjemme må du snarest ta med deg hele forsendelsen inklusiv emballasjen tilbake til postkontoret og fylle ut et skadeskjema. Postkontoret hjelper deg med utfyllingen av sitt standard skadeskjema.

Mangelfull vare
Har vi sendt deg en mangelfull eller feilaktig vare skal den omgående returneres i originalemballasjen med betalt returfrakt og i vesentlig samme stand og mengde. Du taper din rett til å gjøre mangelen gjeldende dersom du ikke gir melding til oss om hva slags mangel det gjelder innen rimelig tid (vanligvis opptil en uke) etter at du oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Dette meldes til: kundeservice@gullsmedbutikken.no. Dersom varen er mangelfull eller feilaktig vil du få returnert rimelige fraktutlegg. For øvrig setter kjøpsloven en ytre grense for å påberope seg en mangel.

Angrerett
Angrerettloven gir forbruker en ubetinget rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å melde fra til selger innen 14 dager etter at forbrukeren mottok hele varen og opplysninger som kreves med hjemmel i angrerettloven kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte, herunder angrerettskjema. Angreretten utløper senest tre måneder etter at varen er mottatt eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt. Fristen anses overholdt dersom melding er avsendt innen fristens utløp og på en måte som er forsvarlig etter forholdene. I meldingen skal forbrukeren opplyse hvilken måte varen vil bli returnert på. Ved bruk av angreretten faller partenes plikt til å oppfylle avtalen bort. Dersom noen av partene har oppfylt hele eller deler av avtalen skal det skje en tilbakeføring.
Forbruker skal tilbakeføre varen innen rimelig tid. Dette gjelder selv om forbrukeren ikke har fått det han eller hun har krav på å få tilbakelevert fra selgeren. Selger plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt innen 14 dager fra den dag selger mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til rådighet. Dersom du har postgirokonto eller bankkonto bes kontonummer opplyst. Eventuelle kostnader ved retur av varen bæres av forbrukeren, med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig. Varer som er sendt gjennom posten eller selvstendig fraktfører skal sendes tilbake på samme måte eller leveres selger i originalemballasjen med betalt returfrakt. Forbruker plikter ikke å motta eller innløse en vare før den returneres selger, men kan isteden betale returkostnadene og be den som leverer varen om å returnere varen til selgeren. Det er imidlertid en forutsetning at kjøper gir melding til selger, innen 14 dager, om at angreretten benyttes.

Unntak og begrensninger i angreretten
Angreretten gjelder ikke når varene er gravert eller tilpasset kundens ønsker på en eller annen måte. Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra kjøpers side. Angrerettsskjemaet som blir automatisk tilsendt ved bestilling gjelder altså ikke i disse tilfellene.

Garanti
Gullsmedbutikken Gressvik AS gir produsentens garantier. Under garantitiden, som regnes fra opprinnelig innkjøpsdato, gjelder garantien om noen vare tross normal anvendelse/montering skulle gå i stykker. Ved material- eller produksjonsfeil, reparerer eller bytter vi varen. Ved urkjøp gjelder garantien kun på urverket (2 år). Utover dette følger vi kjøpslovens regler.

Garantien gjelder ikke:

Feil oppstått ved unormal bruk eller ytre påvirkning.
Kostnader for montering/demontering av feilaktig vare.
Kostnader for reparasjon ved et annet verksted enn det som er avtalt med Gullsmedbutikken Gressvik AS.

Gullsmedbutikken Gressvik AS er ikke ansvarlig for:
- vanlig slitasje på forbruksvarer.
- tap i næringsvirksomhet.
Utover dette følger vi kjøpslovens regler.

Webhandel og din sikkerhet
Vi bruker KLARNA AB som leverandør av betalingsløsninger. KLARNA har et system som ivaretar alle sikkerhetskrav til de internasjonale betalingsnettverkene (som blant annet SSL-kryptering og sikker oppbevaring av kortnummer).

Videresalg/formidling av informasjon
Informasjonen du gir oss når du bestiller er kun for oss. Vi sender aldri personlige data videre til tredjepart uten ditt samtykke.

Utskriftsvennlig versjon (åpnes i nytt vindu)